donderdag 25 september 2008

Quilts zonder einde (1)




Deze quilt maak ik voor Laura. Ik ben eraan begonnen toen ze nog op de basisschool zat, groep 7 of 8. Vorig jaar (na vijf of zes jaar) heb ik hem weer opgepakt. Toen heb ik de rode Chineze print stof en de 'zebra' stof toegevoegd. Laura heeft de blokken gerangschikt en zij heeft de rand en achterkant mogen uitzoeken. Heel verrassend. Zelf zou ik in de felle tinten zijn blijven hangen. Ik vind het heel mooi! Haalt het ook op. Ik vraag Laura dan ook vaak om advies bij kleurencombinaties, juist omdat zij er een andere kijk op heeft.
Voor deze quilt heb ik een katoenen vulling gebruikt, omdat Laura graag een zware quilt wilde, die niet te warm is.
De top is op de naaimachine gemaakt. Daarna ben ik hem met de hand gaan quilten. Echt jammer, dat ik zo veel last gekeregen heb van mijn arm en schouder. Nu ligt die al weer een half jaar te liggen. Als ik nu eens in de twee of drie dagen een blok quilt ...

Geen opmerkingen:

back to top