zondag 23 januari 2011

This and that and more (2)

My Schnibbles for January is done: Mon Ami. Quilted and all. Instead of 25 stars, I made 16 stars and I changed the border. I didn't want the wallhanging to be too big, because it is a swap present for the KerStruil. The S for Schnibbles (o: Once again, I really enjoyed making a Schnibbles!

Mijn Schnibbles voor januari is af: Mon Ami. Hij is gequilt en al. In plaats van 25 sterren, heb ik er 16 gemaakt en ik heb de rand veranderd. Ik wilde niet dat het wandkleed te groot zou worden, omdat het voor de kerStruil is: de S voor Schnibbles (o: En opnieuw heb ik veel plezier gehad in het maken van een Schnibbles!



This week I finished the three blocks I was behind on the Mystery quilt and I made the January block. At the end of one of the blocks, I had piece left over. I am still wondering if I should put it in, because you can't really see it. Funny, how that works.

Deze week heb ik de drie blokken van de Mystery quilt afgemaakt, die ik achter lag en ik heb die voor januari gemaakt. Bij een blok bleef er op het einde een stukje over. Ik vond iets al vreemd, maar dacht dat ik te grote naden had gemaakt... Ik weet nog niet of ik het stukje ertussen zet.



After reading Suzie's post, I decided to make some Quilt As You Go blocks for Jan, who is using them to make quilts for those who lost so much in Queensland. I only made three, but then I thought if 11 more people join me to make three from their scraps, then Jan will have enough to make a quilt of ca. 40"x 70". So please have a look and start searching for some scraps. It is also a great way to use your batting scraps! Have fun!

Nadat ik Suzie's post had gelezen, besloot ik om ook een paar Quilt As You Go blocks voor Jan te maken. Ze gebruikt ze om quilts te maken voor al die mensen die alles verloren hebben in Queensland. Ik heb er maar drie gemaakt, maar ik dacht als nu nog eens 11 mensen er drie maken, dan heeft Jan er genoeg om een quilt van 40" x 70" te maken. Neem dus even een kijkje en verzamel je scraps. Het is ook een goede manier om je batting scraps te verwerken! Veel plezier.



This year I am planning to finish projects I have started over the past few years, but never finished. This is the stitchery quilt Christmas Elves by Gail Pan, that I started last year with Melanie, Diana and Suzie. Melanie and Diana finished theirs (see here and here), I only finished the stitcheries and three blocks. So this week's plan is to work on the other 6 blocks.

Dit jaar wil ik aan projecten werken, waar ik de afgelopen jaren aan begonnen ben, maar nooit heb afgemaakt. Dit is de stitchery quilt Christmas Elves van Gail Pan, die ik vorig jaar samen met Melanie, Diana en Suzie begonnen ben. Melanie en Diana hebben die van hen af (zie hier en hier) en ik heb alleen de stitcheries af en drie van de negen blokken. Het plan voor deze week is om aan de volgende 6 blokken te werken.


"Among the smaller duties of life I hardly know any one more important than that of not praising where praise is not due."

- Sydney Smith

28 opmerkingen:

Jackie zei

You're always so productive! I'll be interested to see your red stitchery block finished as it is one of my favorites.

Theresa zei

I like the Christmas blocks, especially the house and your Schnibbles has turned out beautifully. You've been very busy this week. Look forward to seeing the elves finished...looks like it's going to be wonderful from the little sneak peek picture. Such a great feeling when you have a finish :D

Diana / QF Quiltbuffy zei

Hallo Simone,
wow, da hast Du ja einiges geschafft.
Dein Mon Ami und die Blöcke vom Christmas Elves sehen ja richtig klasse aus.
Wünsche Dir noch einen schönen Abend.
Liebe Grüße
Diana

Sue zei

Looking good! I purchased the Mon Ami pattern as I just love that friendship star pattern. Yours is so pretty.

I plan on finishing up things I've started for now too. Don't want to begin anything new until they're done!

Enjoy your weekend!

Ulla zei

Your new finish is very pretty! I think after Christmas is a perfect time to finish Christmas quilts; it is still cold outside but there is no rush to get it finished.- So nice to see the word spreading about the Queensland quilt project! If every new blogger joining could get even one or two others to make a block or two ...

Handmade by Mai zei

Wat een gezellig post. Je hebt je Schnibbles al klaar!!! Ook al gequilt, zover ben ik nog niet. Je kerstBOM van De fat qaurter ziet er heel mooi uit. Ik zal eens kijken of ik ook een paar blokken kan maken. Moeten we eens voorstellen op de Bee, We zijn daar met genoeg dames.

Lyn zei

Good Morning Simone, you have been busy...enjoyed seeing what you are upto....I have decided down the track to make a quilt for the flood appeal....Hugs Lyn

Peg - Happy In Quilting zei

Simone.....wow...you have some gorgeous works there...

Terry zei

Your Schnibbles looks great! And so do your Christmas blocks! Have fun with your Christmas elves! :0)

Sarah zei

That is a good goal - finishing projects!!!!

What great looking blocks you have made. I like the strippy one...

Cattinka zei

Hallo Simone,
Du hast mal wieder tolle Projekte in Arbeit. Ich freue mich dass Du am Elfen Quilt weiter machst, das ist einer meiner Lieblingsquilts den ich auch irgendwann mal machen will.
LG
KATRIN W .

Marion B. zei

Je Schnibbels quiltje is wel heel erg vrolijk vind ik, heel gezellig.
Ik heb zo langzamerhand ook wel zin om aan een nieuwe te beginnen maar, inderdaad, eerst maar afmaken wat ik al onder handen heb.
Hoewel.....volgende maand ben ik in de buurt van Haarlem als mede-standhouder op het creaweekend daar en dan is er ook een quiltgebeuren waar ik dan gratis inmag.........help.

Rena zei

Liebe Simone ,
du bist soo fleißig und arbeitest an wunderschönen Projekten , dein Weihnachtsquilt gefällt mir sehr gut

Ich wünsche dir eine gute Woche,
ganz liebe Grüße
Rena

Stephanie zei

Looks like you've been busy and have lots to keep you that way. I think we're all in the same boat. I love the Christmas quilt. It's so fun.

Linda zei

You've been busy! Love your Mon Ami!!

Dolores zei

You really do know how to keep busy. I do hope you finish the Christmas Elves - I think they are so cute.
What group is making the pieced mitten and the other blocks?

hetty zei

Wow! You have certainly been busy! Love your Schnibbles and Christmas blocks. I am going to finish up some older quilts before I start any new ones. Well, hopefully anyway. I am busy machine quilting today. It is very cold and snowing, so sitting at my machine is a joy!

Micki zei

I love all of your projects, but I really adore your Schnibbles quilt.
Micki

Sherri zei

I love the Mon Ami quilt...and the Christmas blocks...and well...everything!

Just-Do zei

Een stukje overhouden bij een patchwork-blok heb ik nog niet meegemaakt; meestal gebeurt dat mij als ik een of ander apparaat moet schoonmaken, en dus (deels) uit elkaar moet halen!
Je werktafel ziet er zo wel heel gezellig uit. Daar gebeurt weer heel veel, en ik zie uit naar het resultaat van de stitchery quilt.
groetjes, Dorien

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

My Simone you are doing heaps as usual!!! I love that you plan to finish some of your work..a great idea, and maybe will even be quicker than you think once you settle into it.

Cybele's patch zei

Er komen hier weer heel wat leuke dingen voorbij. Je bent toch een bezige bij. En je stofkeuze is als altijd weer zo mooi.

Melanie zei

Well done Simone you sound like you have a organised plan. :-) Happy Elfing and UFO finishing.

Your Schnibbles looks so Christmassy and cheerful. Well done.
With the spare block- keep it on hand in case it makes sense later when you join the blocks.

Suzie zei

Your Mon Ami looks so pretty! A good idea for your Swap. I also like the Mistery quilt you're making. I hope to finish my Christmas Elves this year, too! How wonderful that you made some blocks for Jan, she is thankful for every single block, yours are beautiful and a great help.

Lotusblüte zei

Liebe Simone, Du bist wieder fleißig- wie immer O;) Ich weiß gar nicht, was mir am besten gefällt- es ist alles so toll! Und Deine Elfenquiltteile schauen auch schon so zauberhaft aus - hab ein schönes Wochenende und sei ganz herzlich gegrüßt - Deine Freundin Gaby

Jewells zei

Hi..I am also making the same Christmas BOM from the Fat Quarter Shop and I also had 2 pieces left over from the last block (the house). After checking and rechecking I emailed the Fat Quarter Shop about the error and they emailed me back saying that they realise the mistake.. so be rest assured that your block is correct and you haven't left any pieces out!...cheers!

inge zei

die Schnibbels zijn gewoonweg prachtig, ik zit hier alle pakketjes te bewonderen, supermooi!!!!! dank je wel!

Guðrún zei

It is also my goal for 2011 to finish as much as I can of my UFOs.

back to top