zondag 7 februari 2010

charity quilts, elves, books

Now that I have a new computer, my photo programme is different. Somewhere I have to turn around the pictures when importing, but I missed it. Luckily it only concerns the first picture.
Nu dat ik een nieuwe computer heb, zit er een ander fotoprogramma op. Ergens bij het importeren moet ik de foto's omdraaien, maar die stap heb ik gemist. Het betreft gelukkig alleen de bovenste foto.

This is the finished top for the first charity Dromenquilt. I cut the batting back and already sewed together the binding, so I hope to get it finished by this week (O: Two more blocks for the other quilt are still on their way, so hope that once this one is ready, they will be here.

Dit is de top voor de Dromenquilt. De batting en achterkant zijn op maat en ook de binding heb ik al helemaal klaar. Het is de bedoeling dat de quilt deze week afkomt.
Er moeten nog steeds twee blokken voor de andere quilt binnenkomen. Misschien dat ze er zijn wanneer deze klaar is.



A dear blogging friend of Lyn is going through a very difficult time. Lyn is going to make a quilt for her and she asked bloggers to help her make 6 1/2" unfinished 9-patch blocks. Please go here and make some blocks if you get the chance. I have already seen many people joining this (((O:

Een blogging vriendin van Lyn heeft het op dit moment erg moeilijk. Lyn is bezig een quilt voor haar te maken en heeft quilters opgeroepen haar te helpen bij het maken van 6 1/2" unfinished 9-patch blokken. Wanneer je naar Lyn's blog gaat, kun je er meer over lezen. En als je misschien tijd hebt, kun je er ook nog een maken.



Now Lyn and I had a Christmas swap. Her presents were already here in November. Mine didn't reach her until January (partially my fault and partially the post's). As if Lyn knew, the anti slip buttons on my sewing machine are warn off and I always had trouble with my machine sliding away from me. Lyn made me this wonderful machine mat - anti slip! It is so much easier working behind my machine now! And look at the wooden pincushion she made me. It is beautiful. Thank you so much my dear sweet friend Lyn, for these very handy and pretty presents!

Lyn en ik hadden een Kerstswap. Haar cadeaus waren ruim op tijd hier. Die van mij kwamen pas in januari aan. Dat was gedeeltelijk mijn schuld maar zeker ook die van de post. Al een paar jaar zijn de dopjes onder mijn naaimachine weg, waardoor de machine begint te 'kruipen' als ik er achter zit. Alsof Lyn dit wist, heeft ze voor mij een anti slip naaimat gemaakt. Wat een genot om nu achter de machine te zitten. Kijk ook naar de houten pincushion die Lyn voor mij heeft gemaakt. Heel erg mooi. Bedankt lieve Lyn, voor deze geweldige cadeaus!


Here is my first finished block of the Busy Little Christmas Elves that I am making together with Melanie, Suzie and Diana. Three wonderful ladies to do this together with!
Hier mijn eerste blok van de Busy Little Christmas Elves van Gail Pan, die ik samen met Melanie, Suzie en Diana maak. Heel fijn om dit samen met deze inspirerende dames te doen!


This weekend Laura was home (((O: Look at the book at the left that she got for me. It is such a fun book, with the most strangest and creative assignments, such as "document a boring event in detail" or 'write one word over and over" (two pages) or "sew this page". I have decided to make one assignment every two days. That will be so much fun!
Then we went to Aix-la-Chapelle where I got myself the book "Stephen Fry in America", which is to prepare me for my trip to California in May! It will be the fourth time for me to visit the States, the second time to visit California.
And for my trip I bought the Moleskine city notebook for San Francisco, with maps and lots of pages for notes, addresses, things to do etc. Something great to look forward to this year!

Dit weekeinde was Laura gezellig thuis (((O: Het boek links kreeg ik van haar. Het is een heel bijzonder boek met de gekste opdrachten, zoals "documenteer een zeer saaie gebeurtenis in detail" of "schrijf een woord alsmaar opnieuw (2 kantjes) of "naai deze bladzijden samen". Ik heb me voorgenomen, om de twee dagen een opdracht te maken. Leuk!
Zaterdag zijn we gezellig naar Aken geweest, waar ik voor mezelf het boek "Stephen Fry in America" heb gekocht, om me voor te bereiden op mijn reis naar California in mei. Dit zal de vierde keer zijn dat ik naar de VS ga en de tweede keer naar California.
En voor deze reis heb ik ook het Moleskine city notebook van San Francisco gekocht. Daarin zitten kaarten en heel veel blaadjes voor notities, addressen, dingen te doen etc. Echt iets om naar uit te kijken!



"The meaning of things lies not in the things themselves,
but in our attitudes towards them."

Saint-Exupery, The Wisdom of the Sands

27 opmerkingen:

Terry zei

You've been busy! Good for you making progress on so many things! Love the sewing mat too! :0)

Cybele's patch zei

Zoals elke zondag heb je weer een heerlijk lang bericht geplaatst. Leuk hoor, die cadeautjes van Lynn, en wat wordt het Dromenquiltje mooi. Heel vrolijk.
Grappig dat boek dat je van Laura hebt gekregen. Werkt zeker op je lachtspieren?

Jacqueline zei

Simone, wat gezellig met je dochter winkelen en dan die 2 boeken van America, dat is inderdaad iets om naar uit te kijken.
Tot gauw, Jacqueline

bluebird-lyn zei

Hallo Lieve Simone, thank you for making the nine patch blocks...and look forward to receiving them....it was a pleasure to make your gifties for you Simone...Hugs Lyn

Stephanie zei

The charity blocks look so sweet together. A very happy quilt. You selected wonderful fabrics for us to work with. Very cute elves. It must be so exciting getting ready for your trip. :o)

Sherri zei

Love the charity quilt! And those Gail Pan Elves are so cute!

maria zei

The charity quilt top is looking great.
How exciting, a trip to California, lucky you.

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

You are busy as always Simone...good job with the Charity Quilts everybody!!!
Wow look at your machine sitting there...fantastic!!!
Christmas with the elves is sooo cute and I am laughing at that book Laura gave you♥x

Jackie zei

Your quilts, gifts, and books are lovely. I've never seen anything like the "Wreck this Journal". It sounds really interesting!

You mentioned it's your second time in California. Is there family or something special that will be taking you there?

Shari zei

So glad your new computer is up and running - your blog posts are always so full and interesting... my life is so quiet and it's hard to blog about the boring bits...

May is a beautiful time of year - you'll have a great time!

Just love the elves... very cheeky!

Hugs - Shari

Cattinka zei

The charity quilt is coming along nicely, not much longer and you have anothe finish! I like your christmas elves, it looks nice when it is pieced, and it looks like something I would like to make someday also.
KATRIN W.

Isabella zei

Wat gezellig om samen met je dochter te gaan shoppen.
Je dromenquilt wordt mooi en die cadeautjes zou ik ook wel willen krijgen.

Annelies vdB zei

Ik had deze stitchery van Gail Pan al eerder gezien. Iedere keer als ik deze elfjes zie valt het me weer op hoe mooi ze zijn.

Sharon (Stitches on Mars) zei

Hi Simone,
The charity and elf quilts are coming along very nicely :)
I'll see what I can do for Lyn...your blocks look lovely. The book Laura got you looks most intriguing..sounds like you had a lot of fun...and will do so with that book and you can think of her and have a laugh at the same time.
So a trip to California...hope Stephan Fry is helpful. Did he visit many craft shops LOL

Hugs,
Sharon

Laurie zei

The Dromenquilt looks fantastic!! So pretty - funny how the same patterns can look so different! You did a wonderful job of organizing this project - the colors are just perfect!

Ik houd van het. Een kind zal zo met dit dekbed gelukkig worden gemaakt! Dank u!!
Liefs,
Laurie

Jutta...stoffundnadel... zei

Liebe Simone,
vielen Dank für das tolle Posting !!!!
Ich hoffe, du kommst mit deinem neuen Fotoprogramm bald besser klar, viel Glück.
Mir gefällt alles:
das Dromenquilttop, deine Blöcke für Lyn, deine neue Antirutschmatte incl. dem tollen Holznadelkissen, dein erster Elfen-Block (uiii, mit Stacheldraht) und deine neuen Bücher. Das Buch, das du von Laura bekommen hast, sieht wirklich witzig aus, aber ich habe nicht verstanden, was es damit auf sich hat.
Ganz liebe Grüße an dich, hab eine schöne Woche, deine Jutta

Melanie zei

Your Elves are looking gorgeous. I am enjoying making this quilt. :-)

Your charity quilt is looking so good. I'm sure it will be appreciated and the next one will soon follow.

Lyn is so kind to be making a quilt for her blog friend Irene. Lovely work there too Simone.

Nanette Merrill and daughters zei

Love love the charity quilt. Nice.

Shiree zei

Hi Simone, lots of news for you to share, the dromenquilt is looking great! And you have been up to lots of other goodies also, well done!

Bev C zei

Hello Simone, gosh Laura got you an interesting book. The quilts are coming along beautifully. Love the present Lyn gave you. Happy days.

Guðrún zei

Lyn is such a lovely lady. I have been watching Stephen Fry´s TV show when he travelled around USA. How long will you stay in California?

Handmade by Mai zei

Waar haal je al die tijd vandaan om al die mooie dingen te maken. Mooie kadootjes heb je gekregen van Lynn. En de Jopie quilt wordt mooi, heel mooi

Jantine zei

Dat boek zag ik ook al ergens, lijkt me zo leuk. Wil je Laura vragen war ze het gekocht heeft?

Lotusblüte zei

Wie immer warst Du wieder sehr fleißig liebe Simone und Deine Bilder sind fantastisch :O) Ich wünsche Dir ein wunderschönes Wochenende und sei ganz lieb gerüßt von mir

Micki zei

The charity quilt is just beautiful!You are a busy lady!
Micki

Notjustnat zei

Love your redwork quilt. It looks like a fun quilt to make. It is nice to have Laura home. Your trip sounds exciting. I'm going to Japan and New Zealand in March too. We are both going to be busy - Hugs Nat

A Spoonful Of Sugar zei

You have been busy as usual Simone! Especailly love the Christmas elves project - I can never resist redwork! Your trip to California sounds like fun.

back to top